ISO 10002:2018
Müşteri şikayetlerini etkili bir şekilde yöneterek müşteri beklentilerini de karşılanabilir. Özellikle şikayetleri ne yaptığınızı ve nasıl yaptığınızı iyileştirme fırsatı olarak gördüğünüzde müşteri şikayetlerini hızlıca müşteri memnuniyetine dönüştürebilirsiniz. ISO 10002, işinizin büyüklüğü veya niteliği ne olursa olsun, bunu başarmanıza yardımcı olabilir. Müşteri şikayetleri yönetim sistemi, herhangi bir iş için – özellikle başarılı olmak ve başarılı olmak isteyen işletmeler için – temel bir gerekliliktir.
Müşteriler sağladığınız hizmetten giderek daha fazlasını bekliyorlar. Rakipleriniz bu beklentileri karşılamak için çok çalışıyor. Müşteri memnuniyeti için uluslararası standart olan ISO 10002 ile yapabilirsiniz. Şikayetlerinizi, nedenlerini ve bunların nasıl ortadan kaldırılacağına karar vermenize yardımcı olan kendi şikayet yönetim sisteminizi uygulamaya koyma konusunda size kılavuzluk eder. ISO 10002 ayrıca, işletmenizde şikayetlerin nedenini iyileştirebileceğiniz ve nihayetinde ortadan kaldırabileceğiniz alanları belirlemenize olanak tanır. Standart, müşteri şikayetlerini daha etkin ve verimli bir şekilde ele almanıza yardımcı olan yönetim kontrollerini ve süreçlerini ana hatlarıyla sunar – daha fazla müşterinin sağladığınız hizmetten memnun kalmasını sağlar.
ISO 14001:2015
Çevre yönetim sistemi;, çevresel amaç ve hedefleri tanımlama ve çevre yönetim sistemi gereksinimlerini karşılamak için yeterli ve uygun, politika ve prosedürlerin oluşturulması, sürekli çevresel performans elde etmeyi sağlayan bir araçtır.
Kuruluşun yasal şartlara uyumunun arttırılmasını sağlar.
Kuruluşun çevre üzerindeki olumsuz etkisini azaltır.
Doğal kaynakların etkin kullanımına fayda sağlar ve bu sayede maliyetin azalmasına yardımcı olur.
Kuruluşun itibarının artmasına fayda sağlar
Çevresel şartların potansiyel olumsuz etkilerinin kuruluş üzerinde hafifletilmesine katkı sağlar
Çevresel performansın artmasına katkı sağlar
ISO 9001:2015
ISO 9001 2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi şirketlerin firmaların ve organizasyonların Yönetim Sistemlerini; sistematik, kuralları tanımlı, tanımlanan kurallara bağlı , tanımlanan kuraların çağın gereği şekilde revize edildiği ve uygulanarak sürekliliğinin sağlandığı şekilde yürüttüklerinin delili olarak bağımsız bir şekilde 3. Taraflarca denetlenip ispatlanması sonucu aldıkları sertifikasyona ISO 9001 2015 Belgesi denir.
ISO 9001 2015 Belgesi Ne İşe Yarar ?
Öncelike şunu belirtelim ISO 9001 2015 Belgesi Ne İşe Yarar sorusuna verilecek en güzel cevap ISO 9001 2015 Belgesi duvara asılacak bir belge değildir. Şirketinizinde Kalite Yönetim sisteminin işlettiğini gösterir bir belgedir.
Ürüne veya hizmete verilen bir belge dersek yanlış olur. Şirketlerin veya kurumların sistemlerine verilen bir belgedir. Buradan anlamamız gereken sadece ürün veya hizmetle ilgilenmez şirketin bütün faaliyetlerini satış, satınalma, insan kaynakları, iletişim, dokümantasyon, sevkiyat, üst yönetimin değerlendirmeleri, müşteri memnuniyeti, tasarım ve geliştirme, vb bütün faaliyetleri ilgilendiren bir sistem kalite belgesidir. Bütün bu faaliyetlerde kalite ve iyileştirme istemektedir. Bunun için proses süreç yaklaşımını baz alır.